Leende ögon och munnen



Leende ögon o munnen
En blick o jag försvann
Jag trodde blåögt o evigt
Drömmen ännu ej sann

Doften på kudden
Av att du varit där
Nu rinner salt över huden
Längtan o hjärtats begär

Mina tårar varma o salta
blicken dimmigt grund
Dagar o nätter av längtan
Av längtan efter ännu en stund

Men jag försöker tänka klarare
Sköljer ur min blick
Vill minnas glada stunderna
Dagarna vi fick

Men min sorg är lite hårdare
Lite större än igår
Tomheten som fyller mig
Längtan av minnenas spår

Mina tårar varma o salta
blicken dimmigt grund
Dagar o nätter av längtan
Av längtan efter ännu en stund

Om det fanns nåt jag kunde säga
Nånting jag borde ha gjort
Låt det komma till mig
Så vi kan återvända fort




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0